W kwietniu została zrealizowana II część innowacji pedagogicznej pt. „Zimowo – wiosenna sensoryka dla Smyka” Zabawy sensoryczne we wczesnym rozwoju dziecka usprawniają koordynację ruchu gałek ocznych, przyspieszają i sprzyjają rozwojowi mowy, wpływają na harmonijną pracę układu nerwowego, stymulują dzieci do poznawania i odkrywania świata.
Dzieci miały okazję wykonać przepiękną tęczę z owoców i warzyw przez co rozwijały wyobraźnie i swoją kreatywność. Zabawa polega na układaniu produktów na kształt tęczy. Następnie za pomocą dotyku, węchu i smaku rozpoznawały nazwy owoców i warzyw bez użycia wzroku. Na koniec przy użyciu warzyw wykonały barwne stempelki.
Również świetną zabawą okazało się wykonanie wiosennej ścieżki sensorycznej. Ścieżka sensoryczna to pewnego rodzaju tor przeszkód dla dziecka, którego funkcją jest stymulowanie zmysłu dotyku. Pośrednio wpływa on korzystnie na rozwijanie innych umiejętności, a co najważniejsze – jest świetną zabawą dla malucha. Dzieci przed przystąpieniem wykonania ścieżki sensorycznej najpierw zapoznały się z kształtem i fakturą grochu, kaszy, fasoli, ryżu, różnych włóczek. Następnie pobudzały swoje receptory znajdujące się w stopach chodząc po zróżnicowanych materiałach.
Na podstawie wiersza „Wiosenna łąka” Z. Baryły wykonały przepiękną pracę plastyczną z już zgromadzonych materiałów przyrodniczych. Zajęcia plastyczne przy wykorzystaniu naturalnych materiałów stanowią świetną okazję do zabaw i ćwiczeń angażujących zmysły.
Na koniec tygodnia sensorycznego odbyły się zajęcia matematyczne przy użyciu mąki. Dzieci kształtowały umiejętności dodawania i odejmowania oraz prawidłowego przeliczania. Tworzyły zbiory i klasyfikowały przedmioty według jednej cechy – kształtu, koloru.
To był tydzień pełen wrażeń i nowych doświadczeń sensorycznych.